Veselīgs ēdiens vīriešiem. 3 galvenie principi

SHARE
, / 153

Mūsdienās, tiem vīriešiem, kuri interesējas par šo tēmu, ir pieejams daudz un dažādas literatūras, gan internetā, gan grāmatās, gan žurnālu slejās. Ir daudz speciālistu, kuri konsultē gan par maksu, gan bez maksas. Aizejot uz pieņemšanu pie gastroenterologa, jūs saņemsiet kvalitatīvu konsultāciju šajā jautājumā. Galvenais ir atrast labu speciālistu.

Dažādu cilvēku ēšana var ļoti kardināli atšķirties. Tas, kas vieniem ir noderīgs, citiem var būt īsta inde. Visiem tāds spriedums ir labi saprotams. Bet, eksistē noteiktas cilvēku grupas, kuriem ir, vai arī var būt, līdzīgi ēšanas noteikumi un līdzīgi produktu saraksti. Tie var būt vīrieši un sievietes, dažādu vecumu cilvēki, dažādu profesiju cilvēki, cilvēki ar noteiktām saslimšanām un citām organisma īpatnībām. Šodien piedāvāju parunāt par vīriešu uzturu.

Man tas ir aktuāli, jo kā jebkura, veselīgi domājoša sievietei, es vēlu veselību visai savai ģimenei un uzņemos atbildību par tās veselīgu ēdināšanu. Vīrieši, parasti, maz interesējas par pareizu un veselīgu uzturu, bet ļoti grib, lai tieši tāds – veselīgs, ir viņu ēdiens. Mans uzdevums – tādu to pagatavot! Galvenais – tam jābūt arī garšīgam!

Domāju, ka jums būs interesanti uzzināt, kā pareizi ir jāēd vīriešiem. Vienalga, jūs esat vīrietis, vai sieviete – runa būs tieši par vīriešu veselīgu ēšanu.

Kādi ir galvenie vīriešu veselīgas ēšanas principi?

  1. Pirmkārt, ir jāatceras, ka vīrieša organismam ir nepieciešams vairāk enerģijas, jo vīrietis ir vairāk aktīvs, viņa darbs, bieži vien, prasa lielāku fizisko piepūli. Vīrietis jau sākotnēji sver vairāk nekā sieviete, jo viņam ir vairāk muskuļu audu, tāpēc arī bāzes līmeņa vielmaiņa pieprasa ēdienu ar lielāku kaloriju skaitu. Vīriešiem uzņemto kaloriju norma dienā sastāda 3300 – 3500 kkal, ja viņš nav noslogots ar pārāk smagu fizisko darbu. Daudzi zina, ka lielāko daļu enerģijas mums dod ogļhidrāti, bet ir jāatceras – tiem ir jābūt kvalitatīviem! Labāk, lai tie ir sarežģītie ogļhidrāti – augļi, dārzeņi, graudaugi. Lielu enerģiju dod tauki, bet labāk, lai tās ir eļļas – saulespuķu, riekstu, avokado, jebkura augu eļļa. Noderīgu enerģiju satur trekna zivs.
  2. Otrkārt, vīrietim ir vajadzīgs lielāks olbaltumvielu daudzums. Aptuveni 90 – 100 gramu olbaltumvielu dienā ir vajadzīgs vīrietim, kuram ir vidēji smags darbs. To visu var izskaidrot ar organisma uzbūvi, tas ir svarīgi muskuļu audu aktivitātes uzturēšanai. Lai muskuļi varētu pareizi strādāt ir vajadzīgas olbaltumvielas. Bet olbaltumvielas ir svarīgas ne tikai muskuļu audiem, tās regulē vielmaiņu un piedalās nervu šūnu impulsu formēšanā, kuras padod signālu galvas smadzenēm, piedalās hormonālā fona veidošanā. Pareizās olbaltumvielas jūs atradīsiet liesā gaļā (teļa, vistas, truša), piena produktos (pienā, kefīrā, jogurtā, sierā), riekstos (valriekstos, zemesriekstos, mandelēs), zaļajos lapu salātos.
  3. Treškārt, pareizai vīriešu dzimumsistēmas darbībai ir nepieciešami noteikti produkti. Tie ir produkti, kuri ir bagāti ar olbaltumvielām, E vitamīnu, cinku, selēnu, fosforu. Šie produkti veicina testosterona – vīriešu hormona, izstrādi. Galvenā nozīme ir cinkam, ja tā daudzums ir nepietiekams, vīrietim var draudēt impotence.

Kādus produktus vīrietim labāk ierobežot?

Tie ir visi tie produkti, kuri veicina sievišķo hormonu izstrādi (zirņi, pupas, lēcas, soja, desas, cīsiņi, pusfabrikāti, alus, šķīstošā kafija). Nekāda labuma nav produktos, kuri ir pagatavoti ar ķīmiskām piedevām, pārstrādātos produktos, ātras pagatavošanas produktos, saldajos gāzētajos dzērienos, konditorejas izstrādājumos.

Svarīgi ir atcerēties, ka dienas laikā ēdiens ir jāsadala pareizi pa ēšanas reizēm. Obligāti jāēd brokastis, kompleksās pusdienas un ne pārāk smagas vakariņas, ne vēlāk, kā divas stundas pirms gulētiešanas.